IT-support Tekniker

KTH

Application deadline

August 26, 2022



IT-support Tekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stödja universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.

Vi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a och 2:a linje inom IT-Supporten på SciLifeLab


Arbetsuppgifter

SciLifeLab är ett sammarbete mellan fyra universitet och din anställning kommer vara på KTH. Du kommer att utföra supportrelaterade arbetsuppgifter i en mångfacetterad IT-miljö. Du kommer ingå i ett team på fyra IT-tekniker som arbetar brett med varierande arbetsuppgifter men huvudfokus ligger på Windows och Mac support. Du kommer även ingå i ett bemanningschema för en samordnad mottagningsdisk med flera av SciLifeLabs servicefunktioner.

Vi erbjuder

  • En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
  • Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

Läs mer om hur det är att arbeta på KTH.

Kvalifikationer

Du är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är kommunikativ, social och hjälpsam i ditt sätt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.

Krav

  • God vana att jobba i en supportorganisation
  • Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
  • God kunskap om PC och Mac (installation och felsökning)
  • God kunskap om Outlook samt andra mailklienter
  • Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
  • Du söker ständigt efter möjligheter att utvecklas

Meriterande

  • Erfarenhet av akademiska IT-miljöer (t.ex. inom högskolevärlden) är meriterande

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. KTH tillämpar 6 månaders provanställning
Placeringen: SciLifeLab i Solna, Tomtebodavägen 23 
Sista ansökningsdag: 2022-08-26

Last updated: 2022-07-14

Content Responsible: David Gotthold(david.gotthold@scilifelab.se)