IT-Supporttekniker

KTH

Application deadline

March 10, 2023



Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.

Vi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom IT-Supporten på SciLifeLab

Arbetsuppgifter

SciLifeLab är ett samarbete mellan fyra universitet och din anställning kommer vara på KTH med placering på SciLifeLab i Solna. Du kommer utföra supportrelaterade arbetsuppgifter i en mångfacetterad IT-miljö. Du ingår i ett team på fyra IT-tekniker som arbetar brett med varierande arbetsuppgifter. Ditt huvudfokus ligger på 1:a linje ärenden samt vara IT-supportens bemanning för en samordnad mottagningsdisk med flera av SciLifeLabs servicefunktioner. Med tiden kommer det finnas utrymme att stödja 2:a linjen med deras arbetsuppgifter som installationer, inköp av IT-utrustning, felsökning samt AV-support.

Vi erbjuder

  • Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
  • En statlig anställning med goda arbetsvillkor
  • Goda möjligheter till kompetensutveckling
  • Balans mellan jobb och fritid
  • Stort eget ansvar i din yrkesroll
  • Möjlighet till distansarbete till viss del

Läs mer om hur det är att arbeta på KTH.

Kvalifikationer

Du är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är strukturerad, kommunikativ, social och hjälpsam i ditt sätt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.

Krav

  • God vana att jobba i en supportorganisation
  • Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
  • God kunskap om PC eller Mac
  • Du söker ständigt efter möjligheter att utvecklas
  • God förmåga att uttrycka sig i svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet

Meriterande

  • Erfarenhet av akademiska IT-miljöer (t.ex. inom högskolevärlden)
  • Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 

Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt

Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Om KTH

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. Läs mer här

Last updated: 2023-02-09

Content Responsible: Hampus Persson(hampus.persson@scilifelab.uu.se)